söndag 7 december 2014

Fröer på nätet



Då sitter jag med varukorgen full. För växthuset blir det tomater och gurka. Väljer växthustomat Shirley som ska vara anpassad för för våra förhållanden. Valet föll tillslut på slanggurka Marketmore som jag egentligen inte vet så mycket om men det ska väl funka.

Ska också fröså och dra upp egna kryddor i år. Tycker det är dyrt att köpa om man ska ha lite större mängder. Sedan blir det några ettåringar som t ex krasse, tagetes och luktärt.

Jag ska utöka både köks- och kryddträdgården i år och ta tillvara på kryddorna på ett bättre sätt. Chili får räcka med den planta jag övervintrar tror jag.

Funderar på att göra egna "pinnar" att ha i krukorna eftersom jag kommer att ha behov av att märka upp en del. Får nog googla och se om det finns några tips därute.

/Magdalena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar