lördag 20 december 2014

Redo för vårvinterns sådder

Nu har jag införskaffat belysning för vårvinterns sådder. Igår var vi på Plantagen och köpte en julklapp till mig :-). Fröerna ligger och väntar så nu ska tvättstugan förberedas för de tidiga vårsådderna. Först ut är pelargonerna.


Bilden ovan är lånad från balkongshoppen och ärligt talat som jag hittade av en slump när jag goglade på mina två inköpta växtlampor. Hittade mycket roligt på den sidan och kommer att lägga en beställning. Besök gärna sidan, länken kommer här .

Maken köpte samtidigt nedanstående armatur som passar utmärkt till lampan eftersom han då slipper fixa med armaturen. Värt varenda krona, konstaterade han.


Jag hoppas att jag valt rätt. Förstår att det är en hel vetenskap med vilket ljussken som bäst lämpar sig för odling. 

/Magdalena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar